Amazon FBA üzleti hibák, amiket minden kezdő elkövet (és hogyan kerüld el őket!)

Az Amazon hatalmas lehetőségeket kínál az eladóknak, de kezdőként könnyű elkövetni olyan hibákat, amelyek csökkenthetik a profitot, megnehezíthetik a növekedést, vagy akár teljesen ellehetetleníthetik az üzletet. Ha el akarod kerülni a tipikus buktatókat, olvasd el ezt az útmutatót, és tanulj mások hibáiból!

Az Amazon hatalmas lehetőségeket kínál az eladóknak, de kezdőként könnyű elkövetni olyan hibákat, amelyek csökkenthetik a profitot, megnehezíthetik a növekedést, vagy akár teljesen ellehetetleníthetik az üzletet. Ha el akarod kerülni a tipikus buktatókat, olvasd el ezt az útmutatót, és tanulj mások hibáiból!

1. Rossz termékválasztás

Hiba: Sokan érzelmi alapon választanak terméket, vagy egyszerűen azt árulják, ami nekik tetszik. Ez általában rossz döntés, mert az Amazon piaca adatvezérelt, és nem minden termék lesz nyereséges.

Hogyan kerüld el?
✅ Használj adatokat és eszközöket a termékkutatáshoz, például Helium 10-et.
✅ Olyan terméket válassz, amelynek magas a kereslete, de alacsony a versenye.
✅ Figyelj az árképzésre: ha túl sok a verseny és az árak alacsonyak, nehéz lesz profitot termelni.

💡 Tipp: Az ismétlődő vásárlásokat generáló termékek hosszú távon jobb megtérülést biztosíthatnak.

2. Nem megfelelő árképzés és árrés

Hiba: A kezdők gyakran alábecsülik a költségeket, és nem számolnak az Amazon díjaival, reklámköltségekkel, raktározással vagy visszaküldésekkel.

Hogyan kerüld el?
Számolj előre minden költséggel! Használj FBA díjkalkulátort.
Ne áruld túl olcsón a termékedet! Ha a margin túl alacsony, nem fogsz profitot termelni.
✅ Figyelj a dinamikus árképzésre, hogy versenyképes maradj, de ne menj túl alacsonyra.

💡 Tipp: Legalább 30-40% profitmarzzsal dolgozz, hogy legyen mozgástered az árcsökkentésekre és a reklámokra.

3. Gyenge terméklistázás (SEO, képek, leírások)

Hiba: Ha a termékoldalad nem optimalizált, akkor senki sem fogja megtalálni a termékedet, vagy nem fogják megvásárolni.

Hogyan kerüld el?
Kulcsszókutatás – Használj Helium 10 Cerebro-t vagy Magnet-et, hogy megtaláld a legjobb keresőszavakat.
Professzionális képek – Ne használj rossz minőségű képeket, az Amazon vásárlói vizuális döntéshozók!
Meggyőző bullet pointok és leírások – Emeld ki a termék előnyeit és egyedi tulajdonságait.

💡 Tipp: A+ Content és Brand Story használata növeli a konverziós arányt és segít a vásárlók bizalmának elnyerésében.

4. Rossz raktárkezelés és készlethiány

Hiba: Ha kifogysz a készletből, az Amazon csökkenti a terméked rangsorolását, és elveszítheted a Buy Box-ot. Ez nagy bevételkiesést jelenthet.

Hogyan kerüld el?
✅ Használj készletkezelő eszközöket, például a Helium 10 Inventory Management funkcióját.
✅ Kövesd nyomon a forgalmi trendeket, és időben rendelj új készletet.
Ne küldj be túl sok készletet egyszerre az Amazon FBA raktáraiba, mert a raktározási díjak magasak lehetnek.

💡 Tipp: Tervezd meg a készletfeltöltési stratégiádat szezonális trendek és értékesítési előrejelzések alapján.

5. Nem megfelelő reklámstratégia (PPC hirdetések rossz kezelése)

Hiba: A kezdő eladók gyakran feleslegesen sok pénzt égetnek el PPC hirdetésekre, mert rosszul céloznak, vagy nem mérik a kampányok eredményeit.

Hogyan kerüld el?
✅ Kezdd kis költségkerettel, és teszteld a kulcsszavakat.
✅ Használj Amazon Advertising és Helium 10 Adtomic eszközöket a kampányok optimalizálására.
✅ Figyelj a kampányok megtérülésére (ACoS és ROAS), és vágd le a rosszul teljesítő hirdetéseket.

💡 Tipp: Ha az ACoS túl magas, próbáld szűkíteni a célzást és teszteld az automatizált kampányokat.

6. Visszajelzések és értékelések figyelmen kívül hagyása

Hiba: Ha nincs elég értékelésed, vagy sok a negatív visszajelzés, az ronthatja az eladásokat és a terméked rangsorolását.

Hogyan kerüld el?
Kérj véleményt vásárlóidtól (Amazon Request a Review funkcióval).
✅ Figyelj a vásárlói visszajelzésekre, és javíts a termékeden vagy a listázásodon a panaszok alapján.
✅ Ha egy vásárló negatív véleményt hagyott, próbáld megoldani a problémáját.

💡 Tipp: Ha sok visszaküldésed van, az Amazon felfüggesztheti a listázásodat! Vizsgáld meg az okokat, és javíts a terméked minőségén.

7. Nem megfelelő jogi és pénzügyi felkészültség

Hiba: A kezdők gyakran nem regisztrálnak adószámot, nem kezelik megfelelően a számlázást, vagy nem figyelnek az áfaszabályokra (pl. EU VAT).

Hogyan kerüld el?
✅ Ellenőrizd, hogy szükséges-e regisztrálnod áfát (VAT) a célpiacodon.
✅ Használj profi könyvelőt vagy pénzügyi tanácsadót.
✅ Ne használj privát bankszámlát üzleti tranzakciókhoz – nyiss külön üzleti számlát.

💡 Tipp: Ha nem vagy biztos az Amazon adózási szabályaiban, konzultálj egy szakértővel!

Összegzés: Hogyan legyél sikeres Amazon értékesítő?

Válassz nyereséges terméket adatvezérelt kutatással!
Számolj minden költséggel, hogy ne veszíts pénzt!
Optimalizáld a listázásodat (SEO, képek, leírások)!
Kezeld okosan a készletedet, hogy elkerüld a kifogyást!
Tanuld meg az Amazon PPC hirdetéseket, és kövesd nyomon a kampányaid eredményességét!
Figyelj a vásárlói visszajelzésekre, mert ezek befolyásolják a rangsorolásodat!
Legyél felkészült jogilag és pénzügyileg, hogy elkerüld a problémákat!

🚀 Ha elkerülöd ezeket a hibákat, gyorsabban építhetsz egy sikeres Amazon vállalkozást!

💬 Ha pedig érdekel az Amazon értékesítés, akkor foglalj egy díjmentes konzultációt és megnézzük, hogy hogyan és miként tudnád megvalósítani az Amazon értékesítést.

Kattints ide és foglalj egy díjmentes és kötetlen időpontot

Gyakran ismételt kérdések

Melyik országban kezdjem az Amazon értékesítést?

Attól függ, hogy hol van a célközönséged. De az esetek 99%-ban magyar cégként Németországot javasoljuk első piactérként. Európában a német piac a legnagyobb és ott a legnagyobb a vásárlóerő, valamint oda a legegyszerűbb magyar vállalkozásként felkerülni. Ha az USA-ban gondolkozol, akkor mi egy amerikai céggel történő értékesítést javasolunk.

Hogyan lesz külföldi adószámom?

A külföldi adószámot erre specializálódótt cég segítségével könnyedén be tudod szerezni. A partnereink között kifejezetten erre szakosodott cég is megtalálható, magyar nyelven.

Mennyi idő alatt tudom elkezdeni?

Attól függ, amennyiben Magyarországról küldöd ki a termékeidet - amit csak nagyon ritka esetekben javasolunk - szinte azonnal, viszont ha FBA-t szeretnél használni és helyi adószámra van szükséged, akkor csak azután, miután megkaptad a pl.: német adószámodat, ami kb 1-2 hónap.

Ti is Google fordítóval dolgoztok vagy a DeepL-el?

Nem. :) Magyarországon mi vagyunk az egyetlen olyan Amazon marketing ügynökség, ahol német és angol anyalnyelvű kollégák is vannak, akik kifejezetten az Amazonra specializálódtak.

Hol van irodátok?

Budapesten a IX. kerületben a Dunaház Irodaházban vagyunk, Németországban pedig a stuttgarti repülőtér mellett.

Mekkora bevételre tehetek szert?

Ez a termékedtől függ, de az Amazonon brutális számokat is el lehet érni. Pl.: egyetlen egy terméket akár havi 20.000 - 250.000 EUR értékben is ellehet adni. Ügyfeleink átlagos  bevétele havonta 30.000-50.000 EUR az Amazonon. A legnagyobb ügyfelünk havonta Nettó 700.000 EUR bevételt generál, a legkisebb havi Nettó 5000 EUR-t.

Mi szükséges ahhoz, hogy tudjak az Amazonon értékesíteni?

Egy vállalkozásra van szükséged, ami lehet Kft, Bt, Zrt, E.V vagy bármilyen más külföldi cég is. Ezzel kell majd az Amazon Seller Central-ra beregisztrálni. Amennyiben a Fulfillment by Amazon szolgáltatást is igénybe szeretnéd venni, akkor helyi adószámra/adószámoka is szükséged lesz.

Miért kell helyi adószám? Nem elég az EU-s?

Ha külföldön fogod raktározni a termékeidet az Amazon raktáraiban akkor kötelező kiváltani a helyi adószámot a magyar cégednek és nem elég az EU-s. De ettől nem kell megijedni, nagyon egyszerű és gördülékeny ez a folyamat.

Ti miben tudtok segíteni?

Szinte mindenben. Full Service Amazon ügynökségként teljesen a regisztrációtól kezdődően a termékfeltöltésen és a marketingen át a tanácsadásig bármiben tudunk neked segíteni. Ha érdekel a külföldi piac és nincs kapacitásod rá vagy nem tudod, hogy hogyan kezdj neki akkor foglalj egy ingyenes konzultációs időpontot és megnézzük, hogy pontosan hogyan tudunk neked segíteni.

Ti saját magatok is értékesítetek az Amazonon?

Igen. Németország értékesítői között a TOP 5%-ba tartozunk évi több, mint 10.000.000 EUR árbevétellel. Értékesítünk Németország mellett az USA-ban, UK-ban, Franciországban, Spanyolországban, Olaszországban, Hollandiában, Belgiumban, Lengyelországban, Svédországban és Törökországban.

Melyik piactereken tudtok segíteni?

Az összes Amazon piactéren tudunk neked segíteni, de a legelterjedtebb piacterek az Amazon.de; Amazon.com; Amazon.co.uk; Amazon.fr; Amazon.it; Amazon.es; Amazon.com.be; Amazon.pl; Amazon.sw; Amazon.ca; Amazon.mx - Neked is ezeket javasoljuk.

FOGLALJ MOST EGY
INGYENES KONZULTÁCIÓT
Már több, mint
90+ elégedett ügyfél