Amazon FBA stratégiák: Private Label, Wholesale, Arbitrage – Melyik a legjobb?

Az Amazonon való értékesítés többféle stratégiával történhet, és mindegyiknek megvannak a maga előnyei és hátrányai. A három legnépszerűbb üzleti modell: Private Label (saját márkás termékek), Wholesale (nagykereskedelmi értékesítés) és Arbitrage (árkülönbség kihasználása).

Az Amazonon való értékesítés többféle stratégiával történhet, és mindegyiknek megvannak a maga előnyei és hátrányai. A három legnépszerűbb üzleti modell:

  1. Private Label (saját márkás termékek)
  2. Wholesale (nagykereskedelmi értékesítés)
  3. Arbitrage (árkülönbség kihasználása)

Mindhárom stratégiának megvannak az előnyei és hátrányai, de ha stabil, hosszú távon fenntartható és skálázható vállalkozást szeretnél építeni, akkor a Private Label messze a legjobb választás.

Nézzük meg részletesen az egyes modelleket!

1. Private Label – Saját márkás termékek (A legjobb hosszú távon!)

A Private Label azt jelenti, hogy egy saját márkás terméket fejlesztesz és értékesítesz az Amazonon. Egy beszállítótól rendelsz egy terméket, de saját logóval, csomagolással és egyedi jellemzőkkel látod el, így teljes kontrollod van felette.

Előnyök:

  • Magas profitmarzs, mert egyedi terméked van, és nincs közvetlen árverseny.
  • Saját márkaépítés, ami hosszú távon növeli az üzleted értékét.
  • Nincs közvetlen verseny más eladókkal ugyanazon a terméken.
  • Amazon Brand Registry lehetőség → márkavédelem és A+ tartalom.
  • Skálázható – ha egy termék sikeres, könnyen bővítheted a kínálatodat.

Hátrányok:

  • Magasabb kezdeti költségek (termékfejlesztés, logó, csomagolás, első rendelés).
  • Hosszabb indulási idő, mert piacot kell építeni és értékeléseket kell gyűjteni.
  • Marketing és PPC hirdetések szükségesek az eladások beindításához.

💡 Miért a Private Label a legjobb?
Bár az indulás költségesebb és több időt vesz igénybe, ha jól csinálod, egy stabil, skálázható és hosszú távon fenntartható vállalkozást építhetsz. Ahelyett, hogy mások termékeit adnád el, egy saját márkával dolgozol, amit idővel akár magas áron el is adhatsz egy befektetőnek. (A Private Label nem keverendő össze a White Label megoldással)

📌 Példa: Egyedi designnal és prémium csomagolással ellátott jógamatrac, amelyet saját márkád alatt árulsz.

2. Wholesale – Nagykereskedelmi értékesítés (Gyors, de korlátozott növekedés)

A Wholesale modellben már létező, ismert márkákat vásárolsz nagykereskedelmi áron, majd továbbadod az Amazonon.

Előnyök:

  • Gyorsan elindítható, mert nem kell új terméket fejlesztened.
  • Nincs szükség marketingre, mert már ismert termékekkel dolgozol.
  • Stabil kereslet, mivel bejáratott márkákat értékesítesz.

Hátrányok:

  • Nagy verseny, mert más eladók is árulhatják ugyanazt a terméket.
  • Árverseny, amely csökkenti a profitot.
  • Korlátozott márkaépítés, mert nem a saját termékedet árulod.

💡 Miért nem a legjobb?
Bár a Wholesale gyors indulást biztosít, nehéz kiépíteni egy hosszú távon értékesíthető márkát. Ha más is ugyanazt a terméket árulja, akkor az árverseny miatt folyamatosan csökken a profitod.

📌 Példa: Vásárolsz egy népszerű kávéfőző márkát nagykereskedésből, majd eladod az Amazonon.

3. Arbitrage – Árkülönbségek kihasználása (Gyors pénzkereset, de nem skálázható)

Az Arbitrage modellben kedvezményes áron vásárolsz termékeket más boltokból vagy webshopokból, majd drágábban eladod az Amazonon.

Előnyök:

  • Gyorsan elindulhatsz alacsony tőkével.
  • Kis kockázat, mert nem kell nagy készletet felhalmozni.
  • Jó profit lehet rövid távon egyes termékeknél.

Hátrányok:

  • Folyamatos termékkeresés szükséges, mert mindig új akciókat kell találni.
  • Nem építesz saját márkát, így nincs hosszú távú érték.
  • Nagyon időigényes, mert mindig új termékeket kell felkutatni.

💡 Miért nem a legjobb?
Bár az Arbitrage segíthet gyors pénzkeresésben, hosszú távon nem fenntartható üzleti modell. Folyamatosan új termékeket kell keresned, és nincs lehetőséged skálázásra vagy márkaépítésre.

📌 Példa: Vásárolsz egy akciós LEGO készletet egy áruházból, majd drágábban eladod az Amazonon.

Összegzés: Miért a Private Label a legjobb?

Saját márkát építesz, amely hosszú távon is jövedelmező.
Magasabb profitmarzs, mert nem kell árversenyezni másokkal.
Teljes kontroll a terméked felett (árképzés, csomagolás, marketing).
Skálázható, és akár egy befektetőnek is eladhatod később.

Ha komoly üzletet akarsz építeni, akkor a Private Label a legjobb választás. Ez nem egy gyors pénzkereseti módszer, hanem egy valódi vállalkozás, amely hosszú távon értéket teremt.

FONTOS: Az Amazon értékesítéshez szükséged van legalább 2M Ft kezdőtőkére.

Ha szeretnél segítséget kérni a válllakozásod felépítéséhez, akkor kattints az alábbi linkre és foglalj egy díjmentes konzultációt hozzánk:
Időpontfoglalás

Gyakran ismételt kérdések

Melyik országban kezdjem az Amazon értékesítést?

Attól függ, hogy hol van a célközönséged. De az esetek 99%-ban magyar cégként Németországot javasoljuk első piactérként. Európában a német piac a legnagyobb és ott a legnagyobb a vásárlóerő, valamint oda a legegyszerűbb magyar vállalkozásként felkerülni. Ha az USA-ban gondolkozol, akkor mi egy amerikai céggel történő értékesítést javasolunk.

Hogyan lesz külföldi adószámom?

A külföldi adószámot erre specializálódótt cég segítségével könnyedén be tudod szerezni. A partnereink között kifejezetten erre szakosodott cég is megtalálható, magyar nyelven.

Mennyi idő alatt tudom elkezdeni?

Attól függ, amennyiben Magyarországról küldöd ki a termékeidet - amit csak nagyon ritka esetekben javasolunk - szinte azonnal, viszont ha FBA-t szeretnél használni és helyi adószámra van szükséged, akkor csak azután, miután megkaptad a pl.: német adószámodat, ami kb 1-2 hónap.

Ti is Google fordítóval dolgoztok vagy a DeepL-el?

Nem. :) Magyarországon mi vagyunk az egyetlen olyan Amazon marketing ügynökség, ahol német és angol anyalnyelvű kollégák is vannak, akik kifejezetten az Amazonra specializálódtak.

Hol van irodátok?

Budapesten a IX. kerületben a Dunaház Irodaházban vagyunk, Németországban pedig a stuttgarti repülőtér mellett.

Mekkora bevételre tehetek szert?

Ez a termékedtől függ, de az Amazonon brutális számokat is el lehet érni. Pl.: egyetlen egy terméket akár havi 20.000 - 250.000 EUR értékben is ellehet adni. Ügyfeleink átlagos  bevétele havonta 30.000-50.000 EUR az Amazonon. A legnagyobb ügyfelünk havonta Nettó 700.000 EUR bevételt generál, a legkisebb havi Nettó 5000 EUR-t.

Mi szükséges ahhoz, hogy tudjak az Amazonon értékesíteni?

Egy vállalkozásra van szükséged, ami lehet Kft, Bt, Zrt, E.V vagy bármilyen más külföldi cég is. Ezzel kell majd az Amazon Seller Central-ra beregisztrálni. Amennyiben a Fulfillment by Amazon szolgáltatást is igénybe szeretnéd venni, akkor helyi adószámra/adószámoka is szükséged lesz.

Miért kell helyi adószám? Nem elég az EU-s?

Ha külföldön fogod raktározni a termékeidet az Amazon raktáraiban akkor kötelező kiváltani a helyi adószámot a magyar cégednek és nem elég az EU-s. De ettől nem kell megijedni, nagyon egyszerű és gördülékeny ez a folyamat.

Ti miben tudtok segíteni?

Szinte mindenben. Full Service Amazon ügynökségként teljesen a regisztrációtól kezdődően a termékfeltöltésen és a marketingen át a tanácsadásig bármiben tudunk neked segíteni. Ha érdekel a külföldi piac és nincs kapacitásod rá vagy nem tudod, hogy hogyan kezdj neki akkor foglalj egy ingyenes konzultációs időpontot és megnézzük, hogy pontosan hogyan tudunk neked segíteni.

Ti saját magatok is értékesítetek az Amazonon?

Igen. Németország értékesítői között a TOP 5%-ba tartozunk évi több, mint 10.000.000 EUR árbevétellel. Értékesítünk Németország mellett az USA-ban, UK-ban, Franciországban, Spanyolországban, Olaszországban, Hollandiában, Belgiumban, Lengyelországban, Svédországban és Törökországban.

Melyik piactereken tudtok segíteni?

Az összes Amazon piactéren tudunk neked segíteni, de a legelterjedtebb piacterek az Amazon.de; Amazon.com; Amazon.co.uk; Amazon.fr; Amazon.it; Amazon.es; Amazon.com.be; Amazon.pl; Amazon.sw; Amazon.ca; Amazon.mx - Neked is ezeket javasoljuk.

FOGLALJ MOST EGY
INGYENES KONZULTÁCIÓT
Már több, mint
90+ elégedett ügyfél